Kuura 14 viikkoisena

Kuura 14 viikkoisena
Talvihallan Blizzard (e.Valkohampaan Talvihalla,i.Faro von der Simmeringer Haide)

keskiviikko 28. heinäkuuta 2010

Ti 27.7, esineitä & tottista

Jaanan sain kaveriksi, ja kylläpä aika taas kului rattoisasti.
Nyt meillä oli täyskokoinen ruutu, ja esineitä viisi, takalinjalla molemmissa kulmissa ja keskellä, sekä kaksi lähiesinettä.
Kuura ei ollut nähnyt tallausta tai esineiden vientiä, ja esineet oli kaikki Jaanan.
Mun täytyy varmaan kehittää joku rituaali, nyt tein niin , että autolla heitin yhden lippiksen ja haetutin sen Kuuralla, ja matkalla ruutuun puhelin, että "mennäänkö etsimään esineitä".Tuntuu vaan, että saattoi olla liian virettä nostattava tuo tapa, ja joku toinen rituaali olisi parempi.Kun vaan keksisi mikä?
Joka tapauksessa, luvan saatuaan lähti vauhdilla, irtosi takarajalle, ja varmaan vielä toiset 50 metriä syvemmälle..ei oo irtoamisongelmia ei! Nenä vaan ei ollut auki.Kirmasi sieltä takaisin, ja sain sen haltuuni.Uusi lähetys, irtosi ulos alueelta oikeasta reunasta ja kun kutsuin luokse pyyhälsi mun ohi, ja meni taaksemme minne tyhmyyksissäni olin jättänyt mun esinereppuni.Sieltä se ryösti pehmosorsan ja tuli iloisena sen kanssa.No joo, löysihän se esineen, ja jopa toi;mikäs siinä, ei oikein voinut kuin nauraa ja annoin sille vissiin makkaran palankin.
Sitten pikkuhiljaa se pelkkä juoksemisen riemu oli ohi, ja se lähti ruutuun järkevällä vauhdilla.Ja niinpä esineitäkin alkoi nousta.Ensin se ihan lähiesine, oli juoksemassa siitä vierestä, kun vauhdista kieppasi ympäri, että hei tässä haisee.Toi esineen ilman harkinta-aikaa, eli se oli kyllä huippujuttu että nyt toi esineet(ainakin ne mitä näin), ihan suoraan ja vauhdilla.Reviteltiin esinettä hetki, ja vaihdoin narupalloleikkiin.Seuraavalla lähetyksellä nosti sen toisen lähiesineen , joka oli siis n puolivälissä.Sitäkin revittiin hetki, ja vaihdoin sen kissanruokapurkkiin.Olin ajatellut ottaa vain kaksi, mutta kun Q tuntui innokkaalta, ja siltä että nyt se teki hyvin töitä, niin päätin lähettää sen hakemaan vielä oikean reunan takakulmasta esineen.Ja irtosi hyvin, pistossa kyllä kesti jonkin aikaa, eli me ei ihan koko ajan nähty sitä, mutta ainakin se etsi, ja myös toi sieltä esineen.Se oli hyvä!Eli aika onnistunut esinetreeni, mutta molemmat Jaanan kanssa päätettiin, että seuraavaksi otetaan taas kaistaleita, niin pistotukset saa suoremmiksi.
Tottistelemassa otin seuraamisessa muutamia käännöksiä, jotka oli ihan hyviä.Sitten tempoja, eli seuraamista juosten, ja se oli kyllä suht hirveää.Eli painoi reippaasti ja kiilasi mua oikealle.Uusi yritys, ja nyt yritin itse pitää linjani suorassa, nyt oli sikäli parempi, että Q ei poikittanut, nyt se vaan pomppi:-) Ok, tätä siis täytyy työstää, enpä oo näköjään muistanut tuota treenata, ja sehän näkyy heti.Luulen että täytyy apparin naksuttaa kun on oikea paikka, ja kaipa mun tarttee alussa juosta aika hitaasti.Sitten vielä lyhyt pätkä hidasta kävelyä, ja se oli ihan ok.
Luoksetuloa, ekassa kaikki muu hyvin, mutta liikkurin sanoessa "käsky" oli sen peppu nytkähtänyt, asettui kuitenkin takaisin itse ja odotti lupaa.Ehkä virhe, että annoin sen kuitenkin tulla, mutta loppuasento oli oikein perfect.Otettiin uusi yritys, nyt pysyi hyvin, mutta loppuasento oli huonompi.Kuuran kanssa täytyy muistaa ettei mitään hinkkaamista, mutta kun ne virheetkin pitää kuitenkin korjata..
Muutama iskunouto, joissa se kyllä kuuliaisesti kääntyi heti tuomaan mulle, ja siitä tietty vauhdissa palkka.
A-estettä olin ajatellut treenata sillai, että ottaisin palautusosaa kapulan kanssa ,niin että appari varmistaa ettei Q kierrä.Se ei oikein ottanut sujuakseen, kun Q ei nähnyt mua, niin se olisi vaan halunnut kiertää suorinta tietä kapulan kanssa mun luo.Ok, sitten yksi kokeilu niin, että mä kurkin siellä An harjalla, se sujui hyvin.Ja myös tehtiin niin, että Qlla oli kapula suussa, ja mä juoksin sen vierellä ja saatin sen A.n yli molempiin suuntiin.Nekin sujui ok.
Jatkan sen treenaamista kuitenkin nyt niin, että vaan juostaan yhdessä se molempiin suuntiin ,että se pysyy kivana, ja että Q kuitenkin hiffaa että se pitää aina mennä kumpaankin suuntaan.
Mitäköhän muuta me treenattiin? Ainakin vielä lopussa vauhtiluoksetulo, ja palkka lensi taakse.Ja eteenmeno jalkapallon luo, nyt Q ihan jopa näki kun se vietiin.Molemmat innosti Kuuraa kovin, ja vauhti oli tietty hyvä, kiva lopettaa tummoiseen mikä nostaa sitä selvästi.
Kotipihalla otin vielä paikkamakuun, niin että Kuura joutui makaamaan vajaan 10 metrin päässä naapuin kissasta, ja itse hävisin hetkeksi näkymättömiin kun kävin sillä välin parkkipaikalla hakemassa autosta mun kännykkäni.Hitusen kyllä sydäntä kylmäsi kun mä tajusin että se kissa on siinä mun ja Kuuran välissä, mutta en sitten perääntyäkään halunnut.
Ja hienosti Q hoiti homman kotiin ,siellä se makasi ihan skarppina mutta kuitenkin levollisena.Ja taas meni yksi kissanruokapurkki:-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti