Kuura 14 viikkoisena

Kuura 14 viikkoisena
Talvihallan Blizzard (e.Valkohampaan Talvihalla,i.Faro von der Simmeringer Haide)

tiistai 16. helmikuuta 2010

Toko hallilla 15.2

Tosi kiva treenikerta taas! Q oli sangen mukavalla tuulella, oma vauhdikas itsensä, suorastaan raju(niin kuin yleensä), mutta halukas tekemään mun kanssa juttuja, ja siitä olen superiloinen!!
Q otti paljon ja kaikenlaista, eikä sillä mennyt releet kertaakaan, tässä kooste mitä treeneistä muistan:
Alkuun NOUTOa. Toisella kentän puoliskolla oli agiryhmä, mutta niillä oli vasta rataan tutustumista, eikä koiria vielä suorittamassa, niin uskaltauduin ottamaan noutoa ihan kokonaisena liikkeenä. Ja jes sillä ei ollut ajatuksen murto-osaakaan lähteä lällättämään kapulan kanssa, eli nyt kai voisin ruveta jo pikkuhiljaa luottamaan tuohon otukseen. Ekassa noudossa kyllä tökki se, että hallin lattiassa oli jokin kiinnostava haju ,joka piti mennä tsekkaamaan.. ( pieneksi puolustukseksi Qlle, että kaikki muutkin ihan pakosti kävivät tsekkaamassa ;jopa nuo meidän pro-evl-koirat, eli kaipa siellä sitten ihan oikeasti haisi joku tosi kiinnostava juttu). Otin sitten uuden yrityksen hieman ihanaisesta hajusta kauemmas siirtyneenä, ja se oli jo aikas ok, eli odotti lupaa, laukkasi kapulalle, otti sen nopeasti, laukkasi takaisin,MUTTA:hyppäsi luovutuksessa mua vasten. Ei mitään, kehuin silti hillitysti, ja otin heti perään uuden. Ja se oli perfect!! Nouto on siis aika paketissa, nyt vaan pitää saada pois toi ekan noudon hyppääminen mua vasten.. Se tietty juontaa siitä, kun olen antanut sen sikailla kaikkien lelujen ja esineiden kanssa, kun nyt oon halunnut vahvistaa vaan sitä, että kaikki kantsii tuoda aina mulle, kun siitä voi seurata ihana leikki. Eli sitä saa mitä vahvistaa, uskottava se on. No nyt vaan korjataan!
Noutojen jälkeen otin seuraamisesta maahanmenoja, ne oli hyviä, ainakin tuntuivat nopeilta.Ja se selvästi on hiffannut, että jos en vapauta niin se jää siihen , ja voin jo edetä hieman ja palata takaisin palkkaamaan.Eli liikkeestä maahan meno rupeaa olemaan kohta valmis.Kuitenkin tosi paljon aion edelleen palkata ihan vaan siitä sukeltamisesta maahan.
Luoksetuloa, toko alo-liikkeenä, nyt liikkeenohjaajan käskytyksellä; tässä vielä hiomista. Eli siinä alkusessiossa ei meinaa jaksaa keskittyä, silloin rupesi jo kovasti kiinnostamaan naapurikentän agikoirakot jne..Mutta kun vihdoin oli sählätty pari kertaa ja otettu uusi perusasento, niin Q jäi kauniisti paikoilleen,ei välittänyt LO.n "käsky"sanasta tuon taivaallista, vaan vasta mun käskystä laukkasi luokse ja tuli hirmu hyvään asentoon.Otin sen jäkeen vielä vauhtiluoksetulon, jossa lelu lensi taakse. Välillä Q autoon.
Toka pätkällä: alkuun seuraamista, intervallityyppisesti.Eli muistaakseni jotenkin 6 askelta, 15 , 3, 8 ,3 ,20 , ja 5 askelta. Se oli koko ajan messissä ihan täysillä, eikä todellakkan valunut taaksepäin.Nyt kyllä välillä edisti ja oli jo vähän kiertyneenä mun eteeni ( kas kun palkkasin sen niin että se sai vapautuksesta repiä mun oikeasta ranteestani mun rukkaseni :-) ). Joka tapuksessa en oo siitä nyt yhtään mykkyrällä, se taatusti korjaantuu kun palkan taas vaihtaa eri kohtaan, nyt vaan piti keksiä jokin magneetti mikä vetää sen edemmäs ja mikä olisi sen mielestä aivan superihanaa. Ja jos kerran mun ranteessa roikkuminen on ollut ain parasta mitä pikkukoiramussukkani tietää, niin kai se on uhrauduttava..
Sitten liikkestä istumisia, kippaisn edelleen namilla jotta liikerata on oikea ja ytarpeeksi nopea, mutta Outi naksutti niin vahvistui myös Q.lle koska se teki hyvin.Ja lopuksi otin sillä vielä peruuttamista, eli takapään käyttöä, jotta edestä-sivulle siirtymiset saisi sille nopeammiksi ja ketterämmiksi. Siihen olikin hyvä lopettaa, kun kaikki sujui niin sulavasti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti